Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


analizy

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

analizy [2013/09/16 11:22]
estozek [Przedziały ufności]
analizy [2017/02/17 14:13] (aktualna)
Linia 8: Linia 8:
 ====Wskaźniki EWD==== ====Wskaźniki EWD====
 Podstawowy wykres wykorzystywany przy analizach z wykorzystaniem wskaźników EWD. EWD dla danej grupy uczniów jest komunikowane wraz z przedziałem ufności, który obrazuje niepewność pomiarową. Dla klas stosuje się 90% przedziały ufności, dla szkół – 95%. Zastosowanie przedziałów ufności pozwala na statystycznie poprawne porównywanie EWD dla grup uczniowskich: dwie grupy istotnie różnią się ze względu na wskaźniki EWD, jeśli przedziały ufności są rozłączne. Podstawowy wykres wykorzystywany przy analizach z wykorzystaniem wskaźników EWD. EWD dla danej grupy uczniów jest komunikowane wraz z przedziałem ufności, który obrazuje niepewność pomiarową. Dla klas stosuje się 90% przedziały ufności, dla szkół – 95%. Zastosowanie przedziałów ufności pozwala na statystycznie poprawne porównywanie EWD dla grup uczniowskich: dwie grupy istotnie różnią się ze względu na wskaźniki EWD, jeśli przedziały ufności są rozłączne.
 +
 +====Średnie wyniki====
 +Średnie wyniki egzaminacyjne dla grup uczniów są prezentowane wraz z przedziałami ufności: 95% przedział ufności dla szkoły, 90% przedział ufności dla oddziałów klasowych. Zastosowanie przedziałów ufności pozwala na statystycznie poprawne porównywanie średnich wyników dla grup uczniów: dwie grupy statystycznie istotnie różnią się ze względu na średnie wyniki egzaminacyjne, jeśli przedziały ufności są rozłączne.  
  
 ====Potencjał edukacyjny==== ====Potencjał edukacyjny====
Linia 17: Linia 20:
 ====Rozkład wyników==== ====Rozkład wyników====
 Rozkład wyników wyrażonych na skali 100/15 pozwala ocenić, w jaki sposób wyniki uczniów różnią się od rozkładu normalnego. W przypadku wyników egzaminu gimnazjalnego dodatkowo wyrysowywany jest rozkład wyników przewidywanych. Różnica średniej w rozkładzie wyników rzeczywistych i średniej w rozkładzie wyników przewidywanych jest  równa wskaźnikowi EWD dla rozpatrywanej grupy uczniów. Rozkład wyników wyrażonych na skali 100/15 pozwala ocenić, w jaki sposób wyniki uczniów różnią się od rozkładu normalnego. W przypadku wyników egzaminu gimnazjalnego dodatkowo wyrysowywany jest rozkład wyników przewidywanych. Różnica średniej w rozkładzie wyników rzeczywistych i średniej w rozkładzie wyników przewidywanych jest  równa wskaźnikowi EWD dla rozpatrywanej grupy uczniów.
 +
 +====Krzywe przewidywanego wyniku====
 +Podstawową krzywą wyznaczaną w modelu EWD jest krzywa dla chłopców bez dysleksji (odpowiada to zerowym wartościom zmiennych kontrolnych płeć i dysleksja). Jednak po uwzględnieniu tych zmiennych otrzymujemy nowe krzywe przewidywanych wyników – dla chłopców z dysleksją, dla dziewcząt bez  dysleksji, dla dziewcząt z dysleksją. Osobną grupę krzywych przewidywanego wyniku stanowią przewidywania dla uczniów drugorocznych. Panel analiz „Krzywe przewidywanego wyniku” pozwala śledzić wzajemne położenie krzywych w danym roku oraz w wybranych latach.
analizy.txt · ostatnio zmienione: 2017/02/17 14:13 (edycja zewnętrzna)